ADANA – Adana’da down sendromlu olan, 19 yaşındaki Serdar Bozkurt, yaşıtları tarafından dışlandı; büyük bir yıkıma uğrasa da yine de hayata sıkı sıkıya tutundu. Bozkurt, binlerce kişinin sıfır puan aldığı YKS’de başarılı olup, üniversite hayaline bir adım daha yaklaştı.

 

DOWN SENDROMLU DOĞDU

Fadime ve İsmail Bozkurt çiftinin 3 çocuğundan en küçüğü olan Serdar Bozkurt, ‘down sendromu’ ile dünyaya geldi. Onun için hayat zordu ama ailesinin desteğiyle hayata sıkı sıkıya tutundu. Normal bir okulda; yaşıtlarıyla aynı sırayı paylaşması gerekiyordu, ancak arkadaşları tarafından dışlanan Serdar, özel okulda; özel gereksinimli çocuklarla birlikte eğitim aldı. Başarılı bir öğrenci olarak; ilk, orta ve liseyi dereceyle bitirdi.

 

YKS’DE BARAJI AŞMAYI BAŞARDI

Koşmayı ve kumda atlamayı çok seven Serdar Bozkurt, özel bir antrenör eşliğinde eğitim alıp,

2022 yılında düzenlenen; ‘Okullararası Atletizm Şampiyonası’nda uzun atlama ‘Türkiye Şampiyonu’ olurken, aynı dereceyi 2023’de 100 metre koşuda elde etti. Bu yıl hem uzun atlama, hem de 100 metre koşusunda ‘Türkiye ikincisi’ olan Bozkurt, 63 bin 798 kişinin ‘sıfır puan’ aldığı ‘Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda (YKS) 200.644 puan almayı başardı.

 

ÜNİVERSİTEYİ ÇOK İSTİYORUM

Tercih yapmaya hak kazanan Bozkurt, en büyük hayali olan ‘beden eğitimi öğretmeni’ olmak için tercihini Çukurova Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nden yana kullandı. AKŞAM’a konuşan Serdar Bozkurt, “Down sendromlu olmama rağmen, diğer adaylarla aynı sınava girdim. Benim için dezavantajdı ama sınava çok çalıştım. Sorular zordu, ancak hepsine yanıt vermeye çalıştım. Kazandığım için mutluyum” ifadesini kullandı.

 

KOŞUNCA MUTLU OLUYORUM

Bozkurt, “Üniversitede okumayı çok istiyorum. Orada yeni arkadaşlıklar; yeni bir çevre edinmek istiyorum. Kendi ispatlayıp, başarılı olmak istiyorum. En büyük hayalim, beden eğitimi öğretmeni olmak. Benimle aynı durumdaki down sendromlulara yardımcı olmak istiyorum. Koşunca kendimi özgür ve mutlu hissediyorum. O yüzden de beden eğitimi bölümünü tercih ettim. Koşmayı sürdürüp, yeni başarılara ulaşmayı hedefliyorum” dedi.

 

SERDAR BİR MUCİZE GİBİ GELDİ

Anne Fadime Bozkurt ise, “Serdar, 13 yıl sonra bir anda; bir mucize gibi geldi. Hamile olduğumu öğrendiğim zaman; ‘Bunda bir hayır var’ dedim kendi kendime ve doğum öncesi hiçbir test yaptırmadım. Oğlumun down sendromlu olduğunu doğduktan sonra öğrendik. İlk önce çok kötü hissettim kendimi ama şimdi mutlu bir down sendromlu annesiyim. Serdar iyi ki hayatımda ve iyi ki onu doğurmuşum diyorum” diye konuştu.

 

OĞLUM BÜYÜK BİR YIKIM YAŞADI

Oğlunun normal çocuklarla birlikte eğitim alması gerektiğini, ancak yaşıtları ve onların aileleri tarafından dışlanınca; özel okula yerleştirmek zorunda kaldıklarını anlatan Bozkurt, “Ortaokulda sınıf arkadaşları tarafından dışlanınca okuldan kaçtı. Yaşıtlarınca kabul edilmediğini görmek; onu yıktı ama okumaktan da hiçbir zaman vazgeçmedi. Özel okulda; özel gereksinimli çocuklarla birlikte eğitim aldı” ifadesini kullandı.

 

OĞLUM HAYALİNİ GERÇEKLEŞTİRDİ

Bozkurt, “Serdar, üniversite okuma konusunda hep hevesliydi. Hayalini gerçekleştirmek; o duyguyu yaşamak için sınava girdi ama yine de çok çalıştı. Sınav sonucu bizi de şaşırttı. Çünkü çok az rastlanan bir durum bu. Binlerce kişinin sıfır puan aldığı sınavda başarılı oldu. Bu konuda Adana’da sınavı kazanan ilk down sendromlu aday oldu Serdar. Türkiye’de de bu başarıya ulaşan nadir isimlerden biri” yorumunu yaptı.

 

O GÜN EVİMİZDE BAYRAM İLAN ETTİK

Fadime Bozkurt, “Üniversite sınavına girdiğinde çok heyecanlıydı. Sınavdan çıktıktan sonra koşarak yanıma geldi ve bana sarıldı. O an, tarifsiz bir mutluluk yaşadım. Sınavın nasıl geçtiğini sorduğumda; ‘Hiç sorma anneciğim. Kalbim ağzımdan çıkacak sandım’ dedi. Çok heyecanlanmış. Sınav sonucunu öğrenince de çok şaşırdı. Kazandığına inanamadı ilk başta. O gün evimizde bayram ilan ettik. Serdar, kendisiyle barışık biri. Ona güveniyorum. Eğer tercih edilirse; üniversitede de çok başarılı olacak” dedi.